【DAY4 下午】青島(貓島) x 伊予長濱日落 愛媛篇

愛媛貓島攻略

對我來說,貓島是整個旅程最重要的部份,為左登上貓島,之前真係做左好多功課,行程設計時亦是最傷腦根。日本其實有很多貓島,僅僅愛媛起碼就有兩個,但是這次要到的貓島-青島,有其獨特之處,首先這裡的人貓比例非常懸殊,居民不超過20,貓咪目測就上200隻,而且青島非常細,貓的密度我想是日本數一數二高了。第二,青島位於大洲市與下灘/松山中間,正好在著名景點附近,理應較方便,第三,這小島位於瀨戶內海,如果時間配合適宜,可以觀賞瀨戶內海的日落。



不過當我在搜集資料的過程,卻發覺青島並不易登上,有些人甚至連續留兩天也不能一睹貓島真身。要登上貓島,必需要配合天時地利人和,真係缺一不可。

登島的天時

去貓島最重要睇天,下雨是其中一個因素(青島上只有一個小小的休息室,沒有太多避雨的地方)。但更重要係往貓島的船極易受天氣影響,如果是浪高超過0.5米,便會停航。在冬季瀨戶內海冷空氣南下刮大風真係家常便飯,要冬季上島,本身機會就已經五十五十。為左去貓島,之前十日天天追蹤日本氣象廳天氣預報,臨登島前幾天撞正寒流,浪高一直都在1米以上,直到登到前一天晚上,浪高才減至0.5米,相當幸運。每個要到貓島的人,都必定要bookmark呢個JMA網址,裡面可以看到愛媛附近的浪高預報。

圖中波0.5米,降水率0%適合登島


交通的地利

去青島首先要到達伊予長濱,再行一分鐘到碼頭轉乘船。伊予長濱有JR直達,又正好在大洲與下灘兩個出名景點之間,本來以爲編排行程會很方便,不過當細心查找班次船期時,就會發現並不容易配合。首先是船期的限制,登島的船每天只有兩班,分別是早上8:00及下午2時30分,而由青島回程的船則是9:20分及下午4時15分,如果你要在貓島逗留長時間,就只能乘坐第一班船,然後下午4時15分回來,這樣可以有8個鐘在貓島上,不過要8時前去到伊予長濱,意味著你要搭乘第一班6時許由松山開出的JR,這樣一算大概就要5時起床了。當然,要遊覽大洲就只能另擇一天,至於打算同一天去下灘也難以配合,因為回程的船要大概4時50分在到達長濱,而返松山的JR則在傍晚5時半開出,當到達下灘的時候早已入黑。諗住一天順路玩晒3個地方......殘念啊~

如果只搭下午的船,在島上逗留一個小時又如何呢?一個下午參觀貓島,也不見得容易,因為跟你有同樣想法的人多的是,你必須提早排隊買票,船公司會在1時30分起在船上售票,也就是說你必需更早到達,由松山方向來的JR,會在12時44分到達長濱,由大洲方向來的則會早3分鐘到達,唔......這關鍵的3分鐘可能就決定你能不能登到。那麼不如就早上遊大洲,中午到長濱排隊吧(這也是我實際的行程)。如果你選擇這個方案,就必需非常精準地規劃行程,最遲8時搭乘特急JR到大洲,然後必需乘12時10分的JR到長濱,這樣大概有3個多小時遊覽大洲舊城區,若安排得當,時間是足夠的,當然午飯就要從簡了,大洲市比較大的餐廳都在11時後營業,而長濱吃的地方就更少了(而且你還要排隊啊),請務必注意。

長濱係一係很小的車站

認住呢個牌,上面寫住船上售票時間。

最重要的人和

如果你很喜愛貓,其實我會建議你盡量用一天在貓島,8個多小時可以和貓貓培養一下感情嘛,不過對於非貓奴人士(例如我老婆),要他8個鐘屈係一個不足半平方公里既小島,就唔係個個受得,所以選擇8小時還是1小時逗留貓島,也要睇你愛貓程度。另外,選擇上午登島還有一個優點,就係萬一早上停航,你還可以等到下午看看有沒有船,若然早上便知整天停航,那也可以改行程到大洲玩個夠,還有時間傍晚到下灘。而且要留意,去貓島的船只有34個位,如果早上入島的人有20人,那麼下午的船就只剩下14個位,否則的話,4時許回程時就會唔夠位。去貓到的人除左香港台灣的貓奴外,韓國人和日本人也很愛到這裡,所以亦要考慮假日的因素,盡量避開日本的長假期。

車站距離碼頭很近,過馬路後一分鐘就到。
長濱只是一個海邊小鎮,找吃的也不太易。

往青島的船
等船趣談,黎貓島真係要講運氣

講返我地個行程,話說我地中午時由大洲出發,坐左大概半個多鐘頭既JR黎到伊予長濱,之前我已經透過google street pre-trip 過附近既街道,所以一落車站,就已經可以好肯定咁向碼頭方向進發,老婆半信半疑咁跟住黎,不到一分鐘,我地就找到往青島的碼頭,但係竟然一個人都冇,呢個時候我個心情真係緊張萬分,立即到碼頭傍個告示板,睇下有冇停航啟示,又唔多覺有,睇到前方有隻船,船上有一老伯走出來,見到我就點晒頭咁,同時做出1時30分既手勢,佢呢幾下動作頓時令我放下心頭大石,今天下午可以登貓島去了!

老婆知道有船,就開始坐唔定,話要周圍睇下,由於尋日因買野搞到差d miss左班JR,我再三提佢一點半前一定要返來,因為到時會係船上買飛,千萬千萬唔好遲到搞到功虧一簣。三分鐘後,第一個遊客黎到,唔係香港人,唔係台灣人,亦唔係日本人,係一個洋人青年,佢一大個bag,黎到碼頭塊board望左兩眼,但塊board d告示唔係日文就係漢字,佢似乎完全唔明,我問左去一句 cat island?,佢即時笑笑口咁點晒頭,果然都係一個要登島既貓奴 lol,原來佢完全唔知道船期,甚至連回程時間都唔知,佢只知到一點,就係呢度有個島貓多過人,所以就黎左,仲要係即日大朝早由京都坐JR直達大洲,再搭返轉頭黎長濱。同我地唔同,佢行程完全冇規劃,唔用google map,甚至唔預先book酒店,一個大背囊,一部相機,一張全國版JR pass 就開始遊走日本,完全係電波少年feel,有些人專程留幾日都上唔到貓島,呢位人兄卻神來之筆話黎就黎,黎貓島有時真係要講下運氣......

一路同佢吹水一路等船,越近1時半,開始越多人黎,有華人、有日本遊客、也有島上居民。d居民非常有趣,佢地顯然知道你係外國遊客,但係依然好似當你係普通日本人咁同你家常便飯咁傾偈,雖然我完全唔識日文,但係又好神奇咁feel到佢講乜,大概咁講:「咦,你地又係黎搭船架,我又係呀,我住呢度架,食左飯味?個島冇食堂架記住.....」大概咁既野之類啦,總之就好似平時同街坊吹水咁,都幾親切。

好客的伊予長濱

賣飛前10分鐘,老婆終於回來,今次佢又帶住一袋野,睇真d,乜又係柑, 佢真係好鍾意食生果喎......原來老婆頭先去左附近搵野食,佢逐間店咁搵,俾佢搵到間家庭式食店,佢入左去,點知人地都未準備好開門,但店長仍然非常好客,急忙招待。打攪完人地一輪,正要離開之際,老闆竟然仲特意送左包柑俾老婆,真係神奇,明明係老婆冒失撞入人間鋪到,但竟然係個店舖覺得唔好意思送返d野俾你,日本人d處事有禮既程度真係好到你唔信。

一點半已到,日本伯伯揮揮手,叫晒我地上船。一進船倉,就有一張小桌子,我地先填左份表,然後買票,之後就「自由席」隨便坐,也可以選擇坐船尾,可以直接一覽外面的風景,最後,下午這程登船的人合共15人,再加上早上來的遊客,34個名額差不多用盡。

登島前每人有一張注意守則。島上無食堂無便利店,飲食自備,進食時請到專用休息室,唔好俾貓進內,自己垃圾自己帶走,呢個就規矩黎架啦,唔好諗住有垃圾桶,貓島不是旅遊區,係一個有人住既小島黎,千萬不要為左睇貓而打擾民居,更加唔好走入民居範圍,島上有專用餵食區域,一上島碼頭向左轉就是了,要餵食可到那裡。
長濱的食點不少都係家庭式經營,很地道

碼頭全景,認住條紅橋~

船費來回才1360yen,超值!

回望碼頭
向青島出發~
貓島見聞

經過大概半個多小時航程,終於黎到貓島,我地係島上大概可以逗留1個多小時,真係光陰值千金。一上到青島碼頭,已經見到一大班貓列隊,真係好多貓,周圍都係,絕對唔洗搵,貓多過人。貓島其實好細,碼頭對正係休息室,左邊有小路通向遊客餵食地點,右邊有民居,並且有一個似乎係屬於島民既餵食點,再入d就係山徑小路,通向島既後方,沿路都係貓星人。

貓島d貓好特別,你話佢係街貓咩,又唔完全係,佢地其實唔係好怕人,但係會有貓個種天然防備心,會同你一直保持距離,但係又唔會好似街貓咁望兩眼飛奔逃走。你會見到週圍都係貓,但係就硬係唔俾你摸,如果你養開貓,識同佢地按摩,咁好快就會有幾隻自動返肚,但係一般黎講貓島既貓都唔係咁理人。

直到你開始餵食,情況就會180度轉變,所有貓會從四方百面朝向你d食物黎,開頭我仲好天真咁以為可以逐隻餵,揀d比較弱既先餵之類,後來發覺根本唔work,d貓有晒經驗,會先咬你手指(假咬),你一縮d貓糧就會跌落地,咁你就輸左喇,唔使五秒幫你清晒,後來我見d島民餵貓,直接分晒係d兜到,同家貓做法一樣,d貓自動去食,當然打架爭食,搗亂樣樣齊啦,仲會係咁催促主人,呀唔係,貓奴快d分糧......

不過,呢度d貓其實都尚算規矩,我接觸既都冇話攻擊人之類,起碼冇抓破我d衫褲鞋襪,羽絨都冇話爪穿,當然你唔好期望佢地好似家貓咁下下自動收爪,特別有野食時,邊個都冇情講,有隻可能嫌我分得慢,狼到自己起爪想挖我d貓糧,真係......

快到青島了,超期待!
一登島就已經咁樣列隊法~

呢度又一堆

呢隻好似係王黎架
no food no talk
但也有例外
唔好煩我,愚蠢既人類
冇野食咪埋黎
hea下先
好靚女啊!
等我教你點磨抓
唔好掛住訓,後面好似有野食
邊到邊到,邊到有野食
唔好漏低我,食食食食食
食還食唔好咬手
原來有貓兜......
島民剛餵食完,遲黎既開始搗亂
呢個位係我架,唔好埋黎
食飽飽做運動
我跳~
你乜水,想偷影
有冇貓糧.....
又係沉思時間,貓一生中5成沉思,3成訓,2成食。
望著海一遍......
各自佔據有利位置
真係唔想郁......
天色開始暗
又一班貓掛住睇海.....
瀨戶內海晚霞與長濱的日落

我地大概係貓島逗留左一個鐘頭,但感覺只係過左15分鐘,真係快樂不知時日過,貓島雖小,但係好多地方我地都未有時間遊歷,1小時對於貓奴們來說真係遠遠不夠,真係恨不得紮營過夜(笑)......出乎意料,老婆雖然唔係貓奴,但係影相都影得好開心,畢竟香港好難搵咁多貓俾你任影。臨離開之前,船長特意幫我們拍照,非常好人。離開貓島,整艘船都滿滿,大家都有點疲累。看看手機,大概已經4時半,瀨戶內海出現非常美麗的晚霞,本來睡著的人都急急拿起相機拍過夠,還好我們坐在船尾,可以毫無遮擋拍攝。

就快到長濱,埋岸時大概4時50分,離日落還有10-15分鐘,之前係宮島下灘都沒影到日落,今次係好機會,但係偏偏碼頭附近沒有空曠的地方看日落。此時,我想起做資料搜集時長濱有條極開揚的大橋。於是查查google map,要步行15分鐘,於是,當一落船其他遊客都施施然行去JR站時,我地卻反方向而行,急急腳向大橋方向飛奔,同日落競賽,最後係日落前3分鐘到達長濱大橋,呢度真係極佳拍攝位置,老婆連腳架都來不及開,用手依著欄杆就影了,終於可以拍攝瀨戶內海日落。

影完日落,又要立即急急腳飛奔返JR站,去到站時天色已漸暗,列車來到時基本已入黑,遊人都拖著疲倦身軀,返回松山去了。
BYEBYE 貓島!
遠方的白雲變左金色
woo...天堂咁款
瀨戶內海漁火閃閃啊
快到碼頭,能看到日落嗎?
碼頭日落位置竟然剛好被遮蔽~
拿拿臨飛奔到長濱大橋
終於影到咸蛋黃了
真係好靚!
長濱大橋係影日落既絕佳位置
JR來了,千其唔好miss呢班車,下班要9pm啊!