【DAY3 下午】松山城 x 下灘 愛媛篇

松山市內交通

由梅津寺乘郊外電車,大約20分鐘就能到達松山市區,松山是四國最大的城市(其實也只是50萬人口),這個城市交通方便,搭飛機有松山機場,海路可從松山觀光港直達廣島或九州,陸路有JR接通,由京都大阪地區大概也只需要3至4個小時。此外,我們可透過伊予鐵路到大洲、內子等地方,亦有高速巴士直達高知等地,若要暢遊四國,松山是一個很不錯的據點。

去到松山站後,我們再轉市內電車到酒店,松山揀的酒店同樣是東急REI,位於大街道站附近,一落電車對面就係,鄰近坂上之雲博物館、松山城及商店街等景點,非常方便。


這是伊予鐵路郊外和市內電車的路線,千萬別跟JR搞亂啊

伊予鐵路松山站,注意跟JR松山站是兩個不同的站來。
市內的電車跟郊外電車感覺又不一樣。


松山城與今治毛巾

放下行李時已近中午時份,接住即刻把握時間到附近的松山城。同之前參觀過既廣島城復修天守唔同,松山城係全日本12座現存天守之一,極具歷史價值,連立式設計更是與姬路城、和歌山城齊名的三大天守,係一個絕對唔可以錯過既景點。上松山城有幾種方法,可以慢行上山,沿途欣賞景點,也可以單程纜車上,落山再遊景點。由於我地時間比較緊張,再加上之前已經行左山,所以選擇纜車上落快靚正。由酒店步行到松山城,大概只有10分鐘路程,去到纜車站買票,將之前係廣島港索取既優惠券拿來用可以有折扣。松山城纜車有兩款,一款係最普通既卡箱纜車,另一種係全開放式單人覽車,可以全方位觀賞沿途美景,非常過癮,不過唔好掛住影相搞到跌野,唔係執返都有排搞。

上到山再行多一陣,就可以見到松山城,城下兩邊有櫻花樹,可惜季節唔啱如果唔係一定好靚。好奇怪遊客唔係好多,可以係半包場狀態下無阻礙任影,上次去大阪城個時,影親景都有人閃過,松山城冇呢個問題。上天守前要另買門券,記得用優惠券。相比廣島城,松山既天守唔可以行出去,不過好在窗戶都尚算開揚,加上松山城本身就係山上,係全市最高點,高居臨下,就好似整個松山市在腳下,非常有氣勢,此外亦可以遙望瀨戶內海,相信較正日落時間黎會更加靚。係松山城大概逗留一個鐘左右,就急急腳落山。

落返纜車站,第一時間過隔黎間伊織 IORI 今治毛巾專賣店,今治毛巾質素係日本係首屈一指,區區一條毛巾都要通過多項測試先可以有認證,據說一條合格既今治毛巾要有極佳既吸水能力,入水5秒內要即沉,日本人既認真程度有時真係唔到你唔服,不過一分錢一分貨,今治毛巾對你既荷包吸水能力亦都非常出眾,一條簡簡單單既白色浴巾,閒閒地5000日幣!當然你會話,呢個價錢淘寶中國製浴巾夠買30條有突,不過到場摸上手,便知龍與鳳,今治毛巾既柔軟度同色準,絕非普通貨色可比擬。不過,想買平一點亦唔係冇辦法,IORI對面有一間普通「今治製」毛巾店,未必條條都有三間條認證,但起碼叫做Made in Japan,呢樣都夠殺食啦,平既幾百yen都有交易。

買完毛巾又係覓食時間,行前多幾步就係角屋,利用廣島港索取既松山funpass優惠,叫左兩客地道宇和島鯛魚飯,呢個係黎松山必食既野,生雞蛋配生魚片再撈飯,真係正到爆,不過呢種食法真係係日本先敢試。

松山城纜車的入口

有兩種纜車,右邊是單人無車廂吊索,左邊是一般纜車,任君選擇。

到達山登纜車站,走一小段路就可以看到城牆

這就是松山的天守閣,很美。

近觀更加宏偉

天守閣頂端可以飽覽整個松山市,也可遙望瀨戶內海
市內摩天輪,似乎很有趣。

松山城天守條鯱,每個天守緊有一條

城下建築物就好似積木咁樣

松山城天守係全市最高點

好似睇緊日本風情畫咁

落山了......畏高的話就乘卡箱纜車
一條正品今治毛巾會有三間認證標籤
纜車站隔鄰就是知名的今治毛巾專賣店,平一點的可到圖中這間買,就在對面

午餐品嘗松山地道美食鯛魚飯,正到爆!

途中見到少爺小火車,古色古香啊。
下灘交通攻略

食完飯就拿拿臨搭電車去JR站,去下一個目的地下灘,沉氣d都要提一提,JR松山驛唔係伊予鐵路既松山市驛,前者係搭JR去大洲岡山等地,後者只係搭去松山市郊既電車黎,好大分別架,唔好搭錯線。行到閘口show張瀨戶內海JR pass就可以一直搭到大洲市都冇問題,入閘後上橋過3號月台就可以安心等車。

去下灘有好幾種方法,第一種係自駕遊直達下灘站,門口有位停車。第二種係奢侈玩法,搭乘伊予灘物語觀光列車(大洲篇)朝早8時許出發,10時許到大洲市,期間會停下灘。伊予灘物語觀光列車JR pass不適用,必需額外付費,早餐連車資等費用5300 yen,不過沿途會有導賞講解(日語),車箱其實就係餐卡,幾有特色,不過問題係極難book位,亦唔係日日開,要網上預約申請,更大問題係下灘站只係停8分鐘,架火車仲會係個站到阻住晒個景,如果你係衝住下灘而來,就唔係好建議搭呢班車,不過如果係同小朋友去玩,我估呢班車佢地會搭得幾開心。另一種方法就係調返轉早上先去八幡浜/大洲玩,下午搭伊予灘物語觀光列車(道後篇)返松山,包一個下午茶,盛惠6130 yen,中途一樣會停下灘,但都只係停10分鐘,亦未必能夾到日落/晚霞時間。

如果你要有充足時間係下灘停留影相,咁就無可避免要花一個下午,由松山出發可以搭2時半或3時許JR,分別會係大約3時半及4時半到到達下灘,12月下灘日落時間大概5時,考慮到要有足夠時間影相,同埋預早找位置set腳架,我選擇了搭2時半的JR慢車,影埋日落晚霞乘5時51分班車離開,咁前後就有3小時以上係下灘影個夠,應該可以滿足到老婆攝影需要。當然最舒服既辦法就係早上遊覽大洲,下午再到下灘,不過我第二日下午要去貓島,所以呢種一程來回順路既玩法對我來說實在不適用,冇辦法點都要分兩日,大洲貓島下灘好難一程玩晒。

臨出發前仲有一段小插曲,我地大約2點前到達松山JR站,班車開2點半,預鬆左時間,呢個時候老婆順便去廁所,咁我都冇為意,反正時間多的是,點知班車提早10幾分鐘到左,仲要得一卡咁大把,而呢個時候依然未見老婆蹤影,眼見月台d乘客入晒車箱坐定定,車長呢個時候行左出來望左我一眼,彷彿諗緊我呢條友仔係咪搭呢班車,然後行返入車箱,我睇睇月台個鐘,仲有8分鐘,我心諗......車長你唔係打算提早開車嘛......我睇過新聞話日本d火車早開左都會引咎道歉過喎......呢個時候真係天人交戰,真係痛恨自己唔好好學多兩句日文......正當我諗住查下google「唔該等埋」日文點講既時候,老婆終於出現,仲拿住一大包野,原來去完廁所後佢俾間七仔吸引左過去,買左一大包柑,之前同佢講過愛媛的柑好出名,佢話點都要試一試,我一睇個包裝......原來係一間岡山公司出既廣島柑(-_-;),差D俾呢包野搞到 miss班車,一坐定,車長準時開車

這個才是松山JR站,未來幾天都要來這裡

要去下灘大洲方向3號月台無誤,伊予灘物語觀光列車也是這個月台

就係呢包柑搞到差D miss 左班車

下灘影日落都要講彩數

多雲,間中有陽光,氣溫1至4度,下雨機率10%,置信度A。

呢個係日本氣象廳當日既天氣預測,為左今次既行程,我已經連續10日check住愛媛既天氣,因為天氣狀況決定睇唔睇到日落,海面狀況會決定去唔去得成貓島,下灘、大洲同埋貓島之間既行程調動,又會影響松山及之後岡山既旅程,牽一髮而動全身。

我坐住呢班慢吞吞既JR,一路望住個天,一路估量近睇唔睇得成日落,之前已經check好晒日落時間同埋日落位置,而家就只差d雲散唔散。經過一個多鐘頭車程,終於黎到。一落車,果然冇黎錯地方,下灘不愧為日本JR宣傳海報既御用場景,海天車站完美配搭,齋影候車長凳都好靚,事實上,站台將長凳冇人敢坐耐,以免阻住其他人影相。

黎得呢個站,目的只有一個,影相,每個遊客,手上都會拿住一部相機,不斷咁影呀影呀......當然呢d咁既景點,諗都諗到會好受香港人歡迎,隨時都會聽到廣東話......同埋台式國語。至於日本人呢,係我幾個鐘頭既簡單觀察,都會黎,多數都係坐車黎路過影下咁上下。

落左車冇耐,老婆已經進入忘我境界,不斷影影影,乜都影一餐,要我不斷催促,佢先肯移玉步去其他景點。下灘除左車站本身外,其實附近都有好多影相位,車站左邊沿馬路,一直向前行,可以從另一角度影海影日落,沿途d花花草草,老婆當然都唔會放過,經過一個慰靈碑後穿過鐵路向前行,有一條小路通向橋下石灘,石灘盡頭會見到兩條鐵路伸入海中,呢個又係傳說中既千與千尋水中鐵路場景,如果較得好角度,應該會影到特別既相。

去完石灘後,發覺老婆手上多左一束花,原來係有個日本婆婆見佢不斷影d花,特意送左一束俾佢,日本人認真好客,有時係好客到難以置信。原路行返去下灘車站等睇日落,呢個時候天色越來越唔對路,唔單止多雲,仲有幾滴雨粉,由瀨戶內海飄黎既雲,撞山後變成雨。我開始發覺唔單止個天唔對路,連我個頭都唔對路,冇留意海風加上寒冷天氣,形成最難頂既濕凍吹住個頭,吹到越來越頭痛,向來身體壯健既我都忍唔住拍返粒panadol,順便去下灘咖啡店到嘆返杯熱紅茶。

越近日落,個天就越灰暗,腳架已set好,對正日落位,偏偏就係個到有舊大黑雲,同我地一樣set腳架仲有一個日本青年,佢望住個海,嘆氣左聲,然後同我笑笑口咁講左句日文,呢一刻我突然間識聽佢講野,佢好似話:妖....咁既天我地都係影唔到日落架喇,真係徙gas.....,我亦笑笑口答返佢一句:yeh,究竟我up乜鬼......可能真係頭痛到懵左。老婆突然拿左一個水晶球出黎,真係服左佢,由香港遠道帶個腳架黎日本都唔夠,仲要帶埋呢舊野黎到下灘......佢拿住個水晶球係咁影,唔知佢影乜,攝影既野我真係識條鐵。

5時已過,結果都係影唔到日落,有d人見天色唔多好,未到日落已經坐早一班車返松山,不過老婆依然未放棄,竟然利用腳架慢快門影車軌......影車軌呢家野乜唔係應該係中環影咩?呢度d車疏疏落落,有時十幾廿秒都冇一架過,點影......冇理佢繼續等車。臨上車之際佢俾d車軌相我睇,又真係俾佢影到,哈哈,下灘車軌新玩法,堅持到底有時真係會有成果。

大概6時,天都黑晒返松山既車先到,而我個頭就越來越痛,於是同老婆講,今晚既行程係提早返酒店休息,呀唔係,麻煩去一去大街道商店街買包日本製既綜合感冒藥粉,如果唔係聽日都去唔成貓島。

唔到你唔服,食左包感冒粉唔夠半粒鐘,頭痛明顯好轉,panadol都搞唔掂佢搞得掂,不過呢隻藥據聞含可待因,日本屬第二類藥物,係香港係受管制藥物,唔可以亂買。

終於到達下灘,一望無際的海邊車站

天色有點灰暗


其實鐵路下邊還有一條車路

驟眼看就列車就好像水上行走般

乜野叫多雲間中有陽光,呢張相解釋晒。

藍藍的瀨戶內海幾時都咁靚


石灘上竟有條發黑的大魚屍體......海豚!?
海邊的路軌通向海中,千與千尋 feel


淺灘上有很多碎石,千萬要小心

附近也有很多野鳥

回到下灘,先嘆返杯下灘熱紅茶

去松山的火車來了,要回去嗎?

座在長凳上等車,也是一景啊!

老婆拿出水晶球,唔知影乜

日本婆婆送的花變成老婆既攝影道具

陣陣花香,一邊等車一邊欣賞海景。

車站其實也時一個小花園~

烏雲密佈,越近日落越唔對路

車站也開
晚霞也看不到多少 :~(

橫掂腳架也帶來,不如影車軌 :D
哈哈,下灘車軌,都 ok喎!



全靠呢包野,先可以第二日繼續行程